19 Nisan 2009 Pazar

Çikolatalı Kek Tarifi

Çikolatalı Kek

Bugün benden kek yapmam istendi. Bende tabi kek yemeyi yapmaktan da çok severim, ama olsun. Basit ama lezzetli bir çikolatalı kek hazırlamaya çalıştım. Nasıl olduğunu aşağıda anlattım zaten ama benim bahsetmek istediğim başka birşey. Hayatımızda bazı ufak detay gibi gördüğümüz şeyler bazen ne kadar da önemli olabiliyor. Sanki dünyada en önemli şey gibi olabiliyor . Örneğin bir ÇİKOLATALI KEK . İnanırmısınız?. Bir insanın , bir anda tek düşüncesi olabiliyor bu iki üç dilimden oluşan, yendikten sonra 5-10 dakika lezzeti damaklarımızda kalan ve daha sonra yediğimiz veya içtiğimiz başka bir tadın ardından kaybolan nimet. Ama işte her zaman böyle düşünmememiz gerekiyormuş, bunu bugün anladım. Çünkü bugün daha sabah erkenden bu çikolatalı kek benim için en önemli konu olarak hayatıma girdi. Kusura bakmayın lafı uzattım. Ama bu olay herkesin başına gelebilir, kek deyip geçmeyelim :)

Kekimin Malzemeleri
  • 1 bardak şeker
  • 1 bardak sıvıyağ
  • 1 bardak yoğurt
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • aldığı kadar un
  • 3 yumurta
üzeri için
  • 1 paket kakao
  • 1 bardak şeker
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 paket vanilya
  • 5 su bardağı süt
Kekimin Tarifi

Öncelikle şeker, yumurta, yoğurt ve yağı güzelce çırparım. Daha sonra azar azar unu ilave ederim. Kek kıvamında sıvı olduktan sonra vanilya ve kabartma tozunuzu ilave ederim. Üzeri için hazırlamış olduğum malzemelerden, kokao, toz şeker ve unu karıştırıp, süt ile beraber çırparım. Vanilyayı da içine ekleyip, kaynayıncaya kadar karıştırırım. Çikolatayı soğuyan kekin üzerine dökerim. Daha sonra servis ederim.

Hiç yorum yok: